Ugrás a tartalomra
Akadálymentesített változat főoldal
Museum of Applied Arts Hangostérkép

Múzeumpedagógia

Mivel is foglalkozik egy muzeológus, egyáltalán mit és hogyan gyűjt a múzeum? Milyen lépései vannak egy kiállítás rendezésének? Mi az, hogy alaprajz, mi fán terem a műtárgykarton és a revízió? Hogyan dolgozik egy restaurátor, és mit csinál egy kurátor?


Ilyen és hasonló praktikus kérdésekkel foglalkozunk a programra jelentkező diákokkal. A négy különböző tematika mentén meghirdetett múzeumi órák (Hozd a formád – Régiségeidből, Iskolai tantárgyaidból, személyes tárgyaidból, illetve szubkultúrák tárgyaiból) különböző aspektusból mutatják be a múzeumban folyó munkát. A választható tematikák ahhoz is hozzájárulnak, hogy a jelentkező iskolások a saját személyes tárgyaikhoz való viszonyukat jobban megvizsgálják az iskola, a kortárs csoportok, a régi-új szembeállításán keresztül.


Akik kevésbé preferálják a személyes vonalat, azok számára az Iparművészeti Múzeumba „érkező nagy mennyiségű műanyag játék hagyatékot” kínáljuk fel rendezésre. Bár a kerámia, textil, ötvös és bútor osztály mellett műanyag osztály még nincsen az Iparművészeti Múzeumban, a gyerekekkel mégis eljátszunk a gondolattal, mi lenne, ha… Hova is kerülne a rengeteg játék, apró emléktárgy? A diákok a rögtönzött tárgyleírások után különleges minikiállítást installálnak, ahol a csoportosítás szempontjait, a tárgyak elrendezését, a feliratokat, meghívót és plakátot maguk tervezik.


A játékos gyakorlat folyamán arról is beszélgetünk, hogy kinek hány személyes tárgya van, mit jelent azokat rendszerezni, számon tartani, valamint hogy hol és milyen körülmények között tárolja őket. Vajon milyen lenne az, ha reggelente a múzeumi nyilvántartáshoz hasonló leltárkönyv vagy egy sokoszlopos excel táblázat alapján kéne előkeresni a ruháinkat és felöltözni?


A múzeumi óra során arról is beszélgetünk, milyen hasonló vonásai vannak egy figyelemfelkeltő utcai kirakatnak és egy múzeumi kiállításnak, összegyűjtjük azokat az eszközöket, módszereket, amelyekkel kiemelni, hangsúlyozni lehet egy tárgy értékét, megjelenését.
Végül szerepkártyák segítségével látogatjuk meg az Iparművészeti Múzeum egy állandó, vagy időszaki kiállítását. A különböző szerepek (úgy, mint celeb, újságíró, nyugdíjas, diák, politikus…) megközelítésmódjait, szempontjait megbeszéljük, eljátsszuk. A látogatás végén közös csoportkép készül.
 


Oszd meg velünk élményeidet!

Már jártál nálunk? Írd meg, hogyan tetszett - de ha hiányzott valami, mi azt is szeretnénk meghallgatni! Minden hozzászólást elolvasunk!




Kattints a következő képre: bogár


Az oldal címe nyomtatáskor:
http://www.imm.hu/hu/muzped/view/6,HOZD+A+FORM%C3%81D!+Vet%C3%A9lked%C5%91+-+muzeol%C3%B3giai+ismeretek+mindenkinek