Mivel is foglalkozik egy muzeológus, egyáltalán mit és hogyan gyűjt a múzeum? Milyen lépései vannak egy kiállítás rendezésének? Mi az, hogy alaprajz, mi fán terem a műtárgykarton és a revízió? Hogyan dolgozik egy restaurátor, és mit csinál egy kurátor? – Ilyen és hasonló praktikus kérdésekkel foglakozunk a programra jelentkező diákokkal, hogy a kiállításokat egy másik szemszögből is megismerhessék. A múzeumi óra során arról is beszélgetünk, milyen hasonló vonásai vannak egy figyelemfelkeltő utcai kirakatnak és egy múzeumi kiállításnak. Szerepkártyák vagy téma-kártyák segítségével látogatjuk meg a kiállítást, hogy minél többféle megközelítési móddal találkozzunk.
Bár a kerámia, textil, ötvös és bútor osztály mellett "kacat osztály" még nincsen az Iparművészeti Múzeumban, ám az órán ideiglenesen felállítunk egyet. Tárgyait lajstromba vesszük, a diákok rögtönzött tárgyleírások után különleges minikiállítást installálnak, ahol a csoportosítás szempontjait, a tárgyak elrendezését, a feliratokat és plakátokat maguk tervezik.